Platba poplatků za odpad a psy v roce 2025
1) Odpady
Poplatek za odpad za rok 2024 je nutno uhradit do 15.2.2025 a to následujícími způsoby:
- bezhotovostně bankovním převodem na účet obce č. 6624201/0100, do poznámky pro příjemce uveďte "poplatek za odpad" + č. p. nemovitosti, za kterou ho odvádíte
- v hotovosti na podatelně obecního úřadu v úředních hodinách
- bezhotovostně platební kartou na podatelně obecního úřadu v úředních hodinách.
Velmi doporučujeme, abyste využili bezhotovostní převod na výše uvedený účet obce - známka pro rok 2025 Vám následně bude doručena do poštovní schránky. Nemusíte tak vůbec navštívit obecní úřad a vše udělat v klidu domova bez nutnosti přizpůsobovat svůj čas úředním hodinám. Obci zároveň šetříte náklady na přijatou platbu kartou na úřadě :-) Na úřad mohou dorazit pouze ti z Vás, kteří budou chtít pro rok 2025 změnit velikost popelnice či frekvenci jejího vývozu a nebo ti, kteří se přistěhovali nově a žádnou popelnici zatím nemají. V obou těchto případech je zapotřebí změnit nebo nově vyplnit ohlášení plátce. I ohlášení je však možné učinit elektronicky, stačí vyplnit přiložený formulář (ke stažení níže) a zaslat nám jej naskenovaný s Vaším podpisem na e-mail obec@panenskebrezany.cz nebo datovou schránkou. Na jeho základě Vám bude popelnice následně přistavena, vyměněna, případně obdržíte příslušnou známku dle nově zvolené frekvence vývozu.
Výše poplatku je odvislá od velikosti nádoby a frekvenci svozu tak, jak jste uvedli v ohlášení plátce (tedy podle aktuální známky, kterou na popelnici máte). Ti, kdo vlastní nemovitost, ve které není nikdo hlášen, a zároveň nemají popelnici, platí základní částku dle vyhlášky. Výše poplatku za rok 2024, splatná v letošním roce, je uvedena v následující tabulce:
Ti z Vás, kdo budou poplatek hradit jen za část minulého roku, nechť kontaktují obecní úřad, přesná výše poplatku Vám bude vypočítána konkrétně pro jednotlivý případ (poplatek se u týdenní a 14denní frekvence v jednotlivých měsících liší dle počtu vývozů, nelze tak pouze celkovou částku vydělit 12 a vynásobit počtem měsíců).
Poplatky neuhrazené do 15.2. budou vyměřeny platebním výměrem a v souladu s obecní vyhláškou je možné je navýšit až trojnásobně, platební výměr je vykonatelným exekučním titulem a lze jej bez dalšího vymáhat se všemi důsledky pro dlužníka z toho vyplývajícími. Žádáme Vás proto, abyste Vaši povinnost splnili včas.
Nové známky na popelnice pro rok 2025 Vám budou doručeny do poštovní schránky při platbě na účet, případně si je vyzvednete na obecním úřadě při platbě na místě v úředních hodinách. Vydávány budou dle ohlášení plátce, tedy pro stejné velikosti nádob a frekvence svozu jako v roce minulém. Pokud byste chtěli pro rok 2025 měnit velikost nádoby nebo frekvenci svozu, případně se v roce 2025 do obce přistěhujete a ještě popelnici nemáte, je potřeba se na obecním úřadě buď zastavit osobně a vyplnit/změnit ohlášení plátce pro letošní rok, případně jej poslat naskenované s Vaším podpisem na adresu obec@panenskebrezany.cz nebo datovou schránkou. Tiskopis je ke stažení níže. Na jeho základě Vám bude popelnice následně přistavena, vyměněna, případně obdržíte příslušnou známku dle nově zvolené frekvence vývozu.
Výše poplatku pro rok 2025 (který bude splatný až na počátku roku 2026) je mírně navýšená v souladu s nově přijatou vyhláškou obce a reaguje na zvyšující se náklady na odvoz a likvidaci všech složek komunálního odpadu:
2) Psi
Poplatek ze psů za rok 2025 je nutno uhradit do 15.2.2025 a to následujícím způsobem:
- bezhotovostně bankovním převodem na účet obce č. 6624201/0100, do poznámky pro příjemce uveďte "poplatek ze psa" + jméno a příjmení držitele psa za kterého poplatek odvádíte
- v hotovosti na podatelně obecního úřadu v úředních hodinách
- bezhotovostně platební kartou na podatelně obecního úřadu v úředních hodinách.
Poplatek platí jen ti držitelé psa, kteří jsou v obci hlášeni k trvalému pobytu. Ten držitel, který má trvalý pobyt jinde, platí poplatek za psa v místě svého trvalého pobytu, i když se na něm nezdržuje.
Výše poplatku je pro rok 2025 shodná jako v loňském roce:
a) za jednoho psa .................................................................................................................... 350 Kč,
b) za druhého a každého dalšího psa téhož držitele ............................................................ 550 Kč,
c) za psa, jehož držitelem je osoba starší 65 let ................................................................... 200 Kč,
d) za druhého a každého dalšího psa, téhož držitele, kterým je osoba starší 65 let ...........300 Kč.
Poplatky neuhrazené do 15.2. budou vyměřeny platebním výměrem a v souladu s obecní vyhláškou je možné je navýšit až trojnásobně, platební výměr je vykonatelným exekučním titulem a lze jej bez dalšího vymáhat se všemi důsledky pro dlužníka z toho vyplývajícími. Žádáme Vás proto, abyste Vaši povinnost splnili včas.
Zároveň platí, že držitel psa je povinen na obecním úřadě přihlásit nového psa (staršího 3 měsíců) a také oznámit zánik poplatkové povinnosti (např. při prodeji či úhynu psa). Od poplatku jsou po dobu 2 let osvobozeni držitelé psa z útulku a také nevidomí a zdravotně postižení občané.
Děkujeme Vám za spolupráci v této sice nepopulární, ale nutné věci.
Martin Hakauf
Přílohy
Ohlášení plátce poplatku - formulář
Ohlášení plátce poplatku - formulář
Datum poslední aktualizace: 31. 12. 2024 20:07